första gången jag bakat gluten fria kakor

Ikväll har jag gjort något jag aldrig gjort tidigare jag har bakat gluten fria  hallon grottor och jag lyckades ju riktigt bra  Nu blir nog min mamma överaskad  när dom kommer på måndag. dom blev jätte fina  hoppas bara dom smakar gott med nu ska hon få ta hem lite med så hon har  hemma se bild nedan och receptet på dom kommer innom kort. Jag lovar.
 
  
blev jätte nöjd trots att det var första gången jag bakade  dom gluten fria.
 
Här kommer receptet på dom
 
GLUTEN FRIA HALLON GROTTOR
 
Ingredienser
300 g laktosfritt smör
1 1/2 dl strösocker
1 ägg
1 paket semper fin mix (500g) 
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
fyllning  gärna Hallonsylt
 
Gör så här
 
jag hade alla ingredienserna i en matberedare och körde den tills att det började likna en deg.
Tog sedan upp den på bordet och gjorde en boll av den sen tog jag lite och rullade som en boll inte allt för stor.
Lägg ut pappers formar så gör du en fördjupning  i smeten och sen  lägger på lagonm med Hallonsylt
grädda den sen i 16 minuter  tills dom blir lite gyllen bruna  men känn om dom e klara för säkerhets skull.ugnen ska vara på 200 grader Lycka till.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0